Η ηχορύπανση αποτελεί μείζον πρόβλημα, τόσο για το περιβάλλον όσο και για τον άνθρωπο.
Ο περιβαλλοντολογικός θόρυβος και ιδίως ο θόρυβος από την οδική κυκλοφορία θεωρείται ως η πλέον ενοχλητική πηγή θορύβου και εξακολουθεί να επηρεάζει αρνητικά την ευημερία και την υγεία των κατοίκων μεγάλων αστικών πόλεων.
Οι περιφέρειες και οι πόλεις λαμβάνουν διάφορα μέτρα για την αντιμετώπιση του θορύβου, ένα από αυτά είναι η χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων, όπου φέρει μόνο θετικά αποτελέσματα που αφορούν το περιβάλλον στο μέλλον αλλά και το σήμερα!
Μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στη μείωση του θορύβου στα κέντρα των πόλεων λόγω των παρακάτω κύριων αιτιών:
Ηλεκτρικοί κινητήρες: Οι ηλεκτρικοί κινητήρες είναι συνήθως πιο ‘ήσυχοι’ από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιούνται στα παραδοσιακά οχήματα με βενζίνη ή πετρέλαιο, έτσι τα καθιστά ιδανικά για τη μείωση του θορύβου στο αστικό περιβάλλον.
Απουσία κινητήρων εσωτερικής καύσης: Τα ηλεκτρικά οχήματα δεν χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι οποίοι παράγουν πολύ υψηλότερα επίπεδα θορύβου σε σχέση με τους ηλεκτρικούς κινητήρες. Αυτό συμβάλλει στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος όπου ο θόρυβος από την κυκλοφορία είναι σημαντικά μειωμένος.
Μηχανική απλότητα: Οι ηλεκτρικοί κινητήρες είναι περισσότερο εξελιγμένοι από μηχανικής άποψης σε σύγκριση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτό μειώνει τον αριθμό των κινούμενων μερών που προκαλούν θόρυβο, βοηθώντας έτσι στη μείωση του συνολικού θορύβου που παράγεται από το όχημα.
Η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων συνεισφέρει σημαντικά στη μείωση του θορύβου στις πόλεις, καθιστώντας τα ιδανικά για τη βελτίωση της ποιότητας του αστικού περιβάλλοντος.
Εκτός από τη θέληση των οδηγών να αποκτήσουν ηλεκτρικό όχημα θα χρειαστεί να υπάρξουν νόμοι και επιδοτήσεις:
Η ενθάρρυνση της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων μέσω διαφόρων κινήτρων, όπως επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, μπορεί να οδηγήσει σε μείωση του συνολικού αριθμού οχημάτων με εσωτερική καύση και, συνεπώς, του θορύβου.
Ευαισθητοποίηση του κοινού: Εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τα οφέλη της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη αποδοχή αυτών των οχημάτων.
Συνολικά, η συνδυασμένη εφαρμογή αυτών των μέτρων μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη μείωση του θορύβου στα κέντρα των πόλεων.
Πιο συγκεκριμένα:
Οι μονάδες μέτρησης του θορύβου συνήθως είναι τα ντεσιμπέλ (decibels – dB).
Για τα αυτοκίνητα, μπορεί να χρησιμοποιηθούν διάφορες μετρήσεις, όπως οι εξής:
Επίπεδο Θορύβου Κυκλοφορίας: Στοιχειώδη αυτοκίνητα σε κανονικές συνθήκες κυκλοφορίας παράγουν περίπου 70-75 dB κατά μέσο όρο. Αυτό είναι μια εκτίμηση και το επίπεδο μπορεί να αυξηθεί σημαντικά για αυτοκίνητα με ισχυρούς κινητήρες ή κατά την επιτάχυνση.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτά τα νούμερα είναι ενδεικτικά και μπορεί να υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ διαφόρων αυτοκινήτων. Επίσης, τη νύχτα ή σε ήσυχες περιοχές, το επίπεδο θορύβου μπορεί να αντιληφθεί ως υψηλότερο.
Σε αντίθεση, τα ηλεκτρικά παράγουν 50db. Αυτό σημαίνει 20-25dB μείωση των επιπέδων θορύβου κυκλοφορίας.
Πρακτικά αν υποθέσουμε ότι στις μεγάλες αστικές πόλεις όπου στο δρόμο έντονης κυκλοφορίας παράγεται θόρυβος ύψους 80 dB και πως μέχρι το 2030 ένα στα τρία οχήματα θα είναι ηλεκτρικό, μπορούμε να υπολογίσουμε πως θα καταφέρουμε να μειώσουμε το θόρυβο στις μεγάλες αστικές πόλεις κοντά στο 30%. Το 30% θα παίξει αρκετά σημαντικό ρόλο στην καλυτέρευση του επιπέδου ζωής στις πόλεις και στην αύξηση της αξίας των πόλεων αυτών.