Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για την Ευρώπη αλλά και για την Ελλάδα με άμεσο στόχο τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος στον τομέα των μεταφορών.
Η οικονομία της ενέργειας, η καθαρή ατμόσφαιρα στα αστικά κέντρα και η μείωση του θορύβου που βελτιώνει την ποιότητα της ζωής, είναι θεμελιώδεις υποχρεώσεις όλων μας στην παγκόσμια προσπάθεια προστασίας του περιβάλλοντος.
Μια έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δείχνει το πόσο προσιτά είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε σχέση με την απορρόφηση της αγοράς. Σε ολόκληρη την ΕΕ το 3,0% όλων των νέων αυτοκινήτων, που ταξινομήθηκαν το 2019, είχαν δυνατότητα ηλεκτρικής φόρτισης (ECV). Ωστόσο, 11 κράτη μέλη της ΕΕ εξακολουθούσαν να έχουν μερίδιο αγοράς ECV χαμηλότερο από 1%, εκ των οποίων και η Ελλάδα με ποσοστό 0,4%.
Το 2020 ήταν ένα κομβικό έτος για την ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη και διεθνώς, καθώς η πανδημία επιτάχυνε τις εξελίξεις βοηθώντας έμμεσα στη βελτιστοποίηση περιβαλλοντικών δεικτών και στην υλοποίηση “πράσινων” στόχων, ενώ ταυτόχρονα για πρώτη φορά οι πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε. ξεπέρασαν τις αντίστοιχες των ντίζελ.
Συγκεκριμένα στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια υπήρχε αύξηση στις πωλήσεις plug-in υβριδικών (PHEV) αλλά και αμιγώς ηλεκτρικών (BEV) αυτοκινήτων. Ειδικότερα το 2021 με την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και τα κίνητρα που υπάρχουν γύρω από αυτή και μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», φαίνεται να υπήρξε αυξημένο ενδιαφέρον με αποτέλεσμα οι πωλήσεις να υπερδιπλασιαστούν σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Έτσι λοιπόν καταδεικνύεται πως ο Έλληνας έχει αρχίσει να βλέπει όλο και πιο θετικά την ηλεκτροκίνηση συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της βιώσιμης κινητικότητας και κατά συνέπεια στην προστασία του πλανήτη.
Πιο συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία της European Alternative Fuels Observatory Including January 2023, κατά το έτος 2021 υπήρξαν αυξήσεις στις πωλήσεις των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ελλάδα σε ποσοστό 195,9% και 235,6% σε αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά αντίστοιχα. Ενώ το 2022 η αύξηση συνεχίστηκε με ποσοστά 94,3 και 79,9 σε αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά αντίστοιχα.
Η μεγάλη αύξηση είναι η απάντηση στο πόσο δυναμικά μπαίνει και η χώρα μας στην ιδέα και την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.
Αν παρατηρήσετε ή διαβάσετε κάποια άρθρα ή αφιερώματα που γίνονται για την ηλεκτροκίνηση, θα διαπιστώσετε πως υπάρχουν κάποιοι ενδοιασμοί που αφορούν στη δυσκολία που θα αντιμετωπίσουν στην καθημερινότητά τους για τη φόρτιση του οχήματος και την ένταξή της στο πρόγραμμά τους.
Στο σημείο αυτό έρχεται η Blink με ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων πανελλαδικά θέτοντας σωστές βάσεις για την άμεση ανάπτυξη των υποδομών επαναφόρτισης και μέσα από αυτό την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.
Μέχρι σήμερα, η εταιρεία απαριθμεί περισσότερες από 580 θέσεις φόρτισης οι οποίες συνεχώς αυξάνονται. Στόχος είναι η δυναμική ανάπτυξη των δημόσιων δικτύων και η παροχή ποιοτικής φόρτισης σε όλη τη χώρα, ώστε ο οδηγός να μπορεί να φορτίζει το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο χωρίς να χρειάζεται να βγαίνει από το καθημερινό του πρόβλημα και να βρίσκει σταθμούς σε όλες τις δραστηριότητες που ακολουθεί σε μία μέρα.
Φορτίζουμε το μέλλον, ενώνουμε τον κόσμο!